četvrtak, 2. veljače 2017.

Fantastični hrskavci bez glutena, bez jaja, bez mliječnih proizvoda i bez orašastih plodova


Ne znam uopće kako sam uspjela napraviti nešto ovako fino! Inače, kruh, peciva i kekse najčešće radim napamet, neki budu bolji a neki manje dobri, ali sve se pojede. Međutim, kad smo djeca i ja jutros isprobali ove hrskavce, bili smo oduševljeni, pa sam požurila napraviti drugu turu prije nego zaboravim što sam stavila unutra.

Nisam sigurna gdje bih svrstala ovaj recept, zbog tapioke i heljde nije LCHF, a nije baš ni Paleo. Cilj je bio napraviti nešto BEZ JAJA, BEZ MLIJEČNOG i BEZ ORAŠASTIH PLODOVA za osobu koja trenutno ima intoleranciju na ove namirnice. Naravno i BEZ GLUTENA! Jedina brašna koja u tom slučaju preostaju su kokos, tapioka i heljda koja možda može proći u nekom malo slobodnijem Paleo pristupu, jer zapravo i nije žitarica.

Kako god, ako vam se uklapa u vaš režim probajte, moja djeca su oduševljena, a oni su najveći kritičari “onih mojih kruhova i peciva”. Ovo ima koricu i to hrskavu koricu, i ne znam uopće kako je to moguće ali pomalo ima okus pizze. 

FANTASTIČNI HRSKAVCI
Recept i foto: Anita Šupe - ako ćete dijeliti ne zaboravite navesti izvor!

Priprema: 5 minuta
Pečenje 10-15 minuta

Sastojci:
2 velike vrhom pune žlice heljdinog brašna (60 g)
2 velike vrhom pune žlice tapioka brašna (60 g)
1 velika vrhom puna žlica pravog finog kokosovog brašna (30 g)
1 ravna čajna žličica soli ili dobra tri prstohvata
1 chia jaje (1 žlica chia sjemenki i 3 žlice vode)*
2 velike vrhom pune žlice ghee masla (50 g)
2-3 velike žlice gustog kokosovog mlijeka (80 g) – to je ono gusto mlijeko, više kao vrhnje, pakovano u konzervama (gledajte da je konzerva BPA free!)
½ dl do ¾ dl mlake vode
sezamove sjemenke za posipanje

Postupak:
Uključite pećnicu na 220.
*Pripremite chia jaje: 1 ravnu žlicu chia sjemenki sameljite, pomiješajte sa 3 žlice vode i ostavite da miruje oko 5 minuta dok se ne zgusne.
U posudi za miksanje žlicom pomiješajte brašna i sol, dodajte chiu, ghee, kokos i vodu pa sve dobro izmiksajte.
Na pleh obložen papirom za pečenje podijelite smjesu u 8 hrpica. Na svaku hrpicu nakapajte maslinovoga ulja kako se smjesa ne bi lijepila dok je oblikujete. Prstima spljoštite i zaokružite hrpice u oblik lepinjica debljine oko pola cm.
Pospite sezamovim sjemenkama pa ih lagano utisnite prstima da kasnije ne poispadaju.

Stavite peći na 200-220 stupnjeva 12-15 minuta. Prilagodite jačinu pećnice, hrskavci se trebaju zapeći ali bez da izgore. Ako imate sreće, gornji sloj će se nadignuti i tako oblikovati šupljinu unutar peciva. Gotovi su kad je korica tvrda.

Kod intolerancije mliječnih proizvoda može se koristiti ghee. Ono što u mliječnim proizvodima smeta je kazein (mliječni protein) i laktoza (mliječni šećer). Ghee ne sadrži ni kazein niti laktozu već samo čistu mliječnu masnoću koja ne smeta nikome i super je hranjiva (prema Ayurvedi ljekovita). Ja kupujem ghee koji se dobiva od mlijeka pašnih krava od pouzdanog proizvođača People2people.



2 komentara:

  1. Nema veze sa ovim postom ali željela sam da vam Anita izrazim zahvalnost za ovaj blog. Otkrila sam ga prije mjesec i po dana i od tada se pridržavam LCHF ishrane. U početku sam par puta griješila i ponovo se vraćala na LCHF, moj problem je što svakih 10-ak dana dobijem neopisivu želju za slatkišima i onda ili pijem kavu sa stevijom ili jedem jabuke ili banane, jer mi inače ne smetaju prilikom mršavljenja... U toku ovih mjesec i po dana skinula sam par kilograma, više nemam problema sa PCOS i nema bakterija u urinu. Znam da zvučim kao one tetice sa reklama za "čudotvorne" kreme ali me i ne zanima da li će mi neko vjerovati ili ne... Samo oni koji su probali LCHF znaju o čemu govorim.
    Uvijek sam sita, a sve vitkija. 😊🙌
    Ukoliko imate riješenje za moje dosadne želje za slatkim molila bih vas da mi odgovorite...
    Hvala vam još jednom, svima preporučujem LCHF jer sam prezadovoljna. Hvala od srca.

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdrav Anita,

    Prije svega hvala na svim receptima, savjetima i informacijama koje dijelite s nama. Puno znače.

    Odlučila sam krenuti na AC dijetu, inače sam mršava (53 kg na 170 cm) pa me zanima:
    1. - smijem li ove hrskavce ako sam na AC dijeti?
    2. - smijem li jesti "kruh za dobar početak dana" s Vaše stranice?
    3. - smijem li jesti pečeni batat umjesto krumpira? (mislim da će samo meso i povrće dovesti do gubitka kilograma, a to nikako ne želim)
    4. - smijem li jesti jabuke? samo granny smith - domaća proizvdonja? neke stranice navode da se jabuke i domaći jabučni ocat smiju konzumirati, Vi ste ih u svom popisu skroz izbacili. Jako volim voće, a sad preko noći ne smijem jesti više ni jedno, osim orašastih plodova.
    5. - mogu li se od batata napraviti njoke i s kojim "brašnom"? a da je u skladu s AC dijetom?

    Hvala Vam unaprijed na odgovorima jer nebi htjela narušiti zdravlje, a opet mi je dosta candide. :(

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.