subota, 28. travnja 2012.

Prva recenzija knjige

Napisao: Domagoj Džojić
za prvi ogranak Zaklade Weston A. Price u Hrvatskoj

Iskreno sam uzbuđen zbog izlaska iz tiska knjige "Istine i laži o hrani". Knjiga se čita u jednom dahu, zanimljiva je i ne ostavlja ravnodušnim. Ova knjiga ne želi biti enciklopedija niti znanstveni rad, ona je zbirka tekstova nutricionistice Anite Šupe, Šibenčanke koja s obitelji živi i radi u Švedskoj. Knjiga je njezin prvijenac, a za naše čitateljstvo uistinu prava bomba. 

Ako bi bilo moguće među iste korice smjestiti antropologiju paleolitskog vremena, tisućljetno iskustvo zdravih tradicionalnih kultura koje je proučavao "Darwin" nutricionizma Weston A. Price, modernu kliničku praksu LCHF-a u Švedskoj i zdravstvene probleme suvremenog čovjeka, otkako je u svoj jelovnik uvrstio namirnice koje postoje jedva posljednjih stotinu godina, onda bi se svakako radilo o knjizi autora koji se usuđujeAnita Šupe to i jest. Njeni su tekstovi jednostavni, informativni ali i beskompromisni. 

Malo je onih koji u svom domu nemaju barem jednu knjigu o zdravoj prehrani. No u ovoj knjizi nalaze se i informacije za koje je zanimljivo da ih u svojim radovima niti jedan od opće priznatih hrvatskih autoriteta na ovom području ili nije spomenuo ili ih nije jasno iznio na jednom mjestu. Možda zbog sputanosti ili pod stegom nekih sumnjivih kodeksa ili zbog možebitne ugroženosti profesionalne karijere u institucijama koje su tako rijetko financijski neovisne, ili pak zbog fragmentiranog, usko specijaliziranog (ne)znanja. Ova knjiga govori nam o tome što smo zapravo svi negdje u sebi znali, ali je propaganda bila glasnija od naše intuicije. 

Kome bih preporučio knjigu? Najprije onima koji već slijede neki oblik "zdrave prehrane" da uštede novac i zdravlje. Potom vegetarijancima i veganima da i unutar svojih uvjerenja poprave kvalitetu svog života i života svojih obitelji. Hrvatskim profesionalcima i institucijama da vide da je "led probijen" – kao svojevrsni poticaj da se i sami odupru besmislenim, nametnutim i štetnim prehrambenim smjernicama preuzetim iz Sjedinjenih Američkih Država, jer su tamo doživjele fijasko. 

Naposljetku i onima koji bi tek htjeli započeti sa zdravom prehranom, jer je uistinu oslobađajuće saznati da zdrava prehrana ne znači kupovati skupe, često i egzotične namirnice, nego je to ponajprije stvar našeg izbora između namirnica koje ionako svakodnevno jedemo. Primjerice, izbor između margarina i maslaca, punomasnih i "light" mliječnih proizvoda, ali često i pitanje svakodnevnih nedoumica oko zakuhavanja mlijeka, konzumiranja sirovih žitarica ili raznih pahuljica te namirnica od soje koje imitiraju meso, mlijeko ili jaja. 

S ovom knjigom doznat ćemo da li je "piramida zdrave prehrane" okrenuta naglavce kao i naše zdravlje, koji su mehanizmi debljanja, kako mršaviti bez gladi i k tome popraviti zdravlje, zašto su zasićene masnoće zdrave, što su aktivatori topivi u mastima, kako neutralizirati antinutrijente iz žitarica, grahorica i sjemenki, kako protiv gljivice "candide", što nam je činiti sa sirovim mlijekom, glutenom, celijakijom, sojom, itd. 

Knjiga pruža elemente pomoću kojih i sami možemo procijeniti valjanost raznih ponuda umotanih pod nazivom "zdrave prehrane", jer nam približava drevno znanje o prehrani koje je, unatoč pokušajima manipulacije u medijima, ipak reevaluirala i moderna znanost. 

Nadam se da će ova knjiga biti uvod u neku profesionalnu karijeru autorice u domovini. 


.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.



Nakladnik: Primula d.o.o. Ičići 
ISBN 978-953-96603-3-6
Dimenzije 16×23,5 cm, 192 stranice, meki uvez

Cijena 149 kn. Od 01.01.2013. cijena je snižena na 129 kn! 
Za narudžbu klikni ovdje.


Book Review True and False about Diet

Bokrecension Sant och Falskt om Kost

Broj komentara: 8:

  1. Draga Anita, moje iskrene čestitke na prvoj objavljenoj knjizi...lijep pozdrav iz Šibenika ... Ines.Š

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Anita!
    Evo, u ruci držim tvoju knjigu, počela sam ju neki dan čitati i već informacije koje mijenjanju moja dosadašnja mišljenja i uvjerenja o pravilnoj prehrani. Knjiga je stvarno jednostavno napisana da ju svatko može lako čitati i odmah razumjeti.

    Danas mi je točno 2 mjeseca kako sam počela s LCHF prehranom, naravno, prvih tjedan-dva nije bilo sve po pravilima LCHF. Danas, kad sam ujutro stala na vagu, ponovo pola kg manje, stvarno sam sretna, a i vidi se po odjeći razlika.

    Mislim da će mi knjiga puno značiti da usavšim znanje, no, kao što si mi rekla neki dan, svladala sam LCHF prehranu.

    To što se osjećam i puno bolje, što mi je probava odlična, koža mi je u sve boljem stanju, glavobolje sve rijeđe i slabije, to je u svemu najvažnije.

    Jedva čekam kad izađe iz tiska i tvoja kuharica.

    Puno uspjeha u daljnjem radu, pogotovo strpljenja sa svima nama! Pozdrav od Sanje!

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja zelim ovu knjigu !!!! Potrazit cu je sto prije budem u mogucnosti !!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Poštovana Anita,
    Danas sam prvi puta naišla na Vaš blog i čitala vaše tekstove.
    Oduševljeno pozdravljam vaš stav o prehrani, naročito prehrani sirovom hranom. Kao medicinar i kemičar slažem se s Vašim mišljenjem da je sirova hrana zdrava ali uz ograničenja koja navodite. Ima tu još opasnosti: na primjer nitrati u lisnatom povrću i slično koji se također raspadaju kuhanjem.
    Osobno sam spontanim i malim koracima počela prakticirati neke od navedenih koraka zdrave prehrane. Cilj mi je ukloniti iz moje prehrane "četiri jahača apokalipse" - šećer, brašno, maslac i sol.
    Početkom korizme 2012. sam prestala jesti slatko (sve!) i evo nakon osam mjeseci sa sigurnošću mogu reći da sam promijenila životni stil. Od ljeta intenzivno razmišljam o prestanku konzumiranja brašna (UH) u vidu pekarskih proizvoda, tjestenine i slično.
    Kupila sam blender i uživam u pripremi smoothya od svježeg i smrznutoga voća i povrća. Uz pomoć smoothya sam se oslobodila i teške ovisnosti o Coca Coli koju nisam okusila više od dva mjeseca i vjerujem da je neću okusiti nikad više.
    Ne znam da li ste pisali o mlijeku i mliječnom proizvodima te o mesu s modernih farmi.
    Koliko je dobro konzumirati ih obzirom na tretiranje životinja hormonima, antibioticima i drugim sredstvima? Da se razumijemo nisam vegetarijanac. Držim da je i te kako u ljudskoj prehrani bitna hrana životinjskog porijekla kako zbog esencijalnih AK koje naš organizam ne može sam proizvesti tako i zbog mnogih drugih važnih nutritijenata!

    OdgovoriIzbriši
  5. Cybergirl, samo nastavite čitati Anitin blog. Što prije pročitajte i ono što je Anita pisala o maslacu. Šteta je da ovu dragocjenu namirnicu izjednačavate s kugom, ratom, glađu i smrti. Lijevo od Vašeg komentara su oznake i imate link na postove o maslacu.
    Ne shvaćam zašto m a l i m k o r a c i m a prelazite na zdravu ishranu. Zašto ne velikim koracima?

    OdgovoriIzbriši
  6. Da li postoji neki popust na knjigu za članove udruge Prirodna medicina?
    Da li će biti za kupiti knjige na 2.kongresu u subotu i po kojoj cijeni? Hvala i vidimo se u subotu.

    OdgovoriIzbriši
  7. Dugo vec pratim ove stranice i sama sudjelujem u takvoj prehrani koja mi je zivot promijenila hvala vam i sigurno cu si nabaviti vasu knjigu

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.